Günümüzde medya ve internetin bu denli güçlenmesiyle birlikte estetik cerrah-hasta ilişkileri de yeni bir döneme girdi. Çok doğal olarak herkes kendi sorunuyla ilgili olarak bir ön araştırma yapıyor, hatta bazılarımız aylarca süren ciddi bir çalışma yapıyor.

ideal-estetik-cerrahi-20333_1280Burada esas önemli nokta medya ve internetteki bilgilerin ne kadar doğru olduğu. Medyanın derdi tiraj kazanmak veya uzman kişlilerden program başına para almak. Doğru bilgiyi ulaştırmak, vermek kimsenin umurunda değil. Zaten herhangi bir denetim mekanizması da yok. Toplumu yanlış bilgilendiren hekim veya basın-internet hiç bir şekilde cezalandırılamıyor. Tüm bu mekanizmaları incelerken bir reklam dünyasında olduğunuzun farkına varmalısınız. Ortam bir reklam; yani bir ticari ortam olduğu için sunulan bilgiler de karışık. Herkes işine geleni ön plana çıkartıyor, ciddi bir bilgi kirliliği var. Aylarca da uğraşsanız kafanızdaki soru işaretlerini bu ortamlarda tam olarak çözme şansınız yok, unutmayın. Mutlaka doğru uzmana ulaşıp estetik kaygılarınızı paylaşmalısınız.

Bir doktora başvururken ilk şart mutlak güvenebiliyor olmanız. Güven ilişkisi başlamadıysa veya kurulamıyorsa uzman değiştirmek doğru olabilir. Cerrahi  maalesef kalleş bir uygulama alanı, tüm iyi niyetine rağmen karşınızdaki tecrübeli kişinin bile % 100 başarıyla hizmet veremeyeceğini bilin lütfen.

İsteklerinizi estetik cerrahınıza özgürce iletip tartışabilirsiniz ancak kritik nokta yapılacak işlemi adım adım anlatmaya başlamamaktır. Bunun hiç kimseye faydası olmayacağı gibi gereksiz zaman ve enerji kaybına yol açacaktır. Cep telefonunuza yüklediğiniz örnek fotolar, mankenlerin ve ünlülerin fotoları çok işe yaramaz. Ameliyat doku üzerinde yapılır ve sonuç sadece cerraha değil dokuların durumuna ve iyileşme gücüne bağlıdır. Üstelik bu örnek olarak getirdiğiniz fotoların çoğu doğal olmayan ışık ve ortamlarda çekilmiş ve üzerinde oynanmış fotolardır.